Wszystkie legendy urok w sobie mają,
A ludzie je sobie wciąż opowiadają.
I my wam chcemy przekazać historię,
Wy drogie dzieci bajki posłuchajcie,
A czy to prawda? – nas nie pytajcie.
Publiczne Przedszkole Nr 3 w Gogolinie od dwóch lat realizuje program „Szlakiem Karolinki i Karlika”, którego celem jest zachęcanie wychowanków jak i rodziców do poznawania i pogłębiania wiedzy w zakresie edukacji regionalnej. W roku szkolnym 2008/2009 realizowany był pod hasłem „Kocham moje miasto”, a w 2009/2010 „Nasza Gmina, nasza mała ojczyzna”. Celem programu jest rozbudzenie w dzieciach poczucie tożsamości i przynależności do regionu, w którym mieszkają, stworzenie warunków edukacyjnych, umożliwiających wychowankom poznawanie rzeczywistości kulturowej, a także umożliwić dzieciom uczestniczenie w kultywowaniu zwyczajów i tradycji ludowych. Ponadto pozwoli im uczestniczyć w tradycyjnych uroczystościach i obrzędach ludowych, poznać legendy i podania związane z regionem a także poznać elementy folkloru i gwary śląskiej.
Jednym z najważniejszych osiągnięć realizowanego programu z zakresu edukacji regionalnej jest wydanie książeczki dla dzieci pt „Poszła Karolinka do…”.
Tekst autorstwa Katarzyny Figiela i Gizeli Sapok napisany został w żartobliwej i przystępnej dla dzieci formie. Zawiera proste elementy gwary śląskiej. Całość oprawiona ręcznie wykonanymi, bardzo ciekawymi i barwnymi ilustracjami.
Program realizowany jest przez Radę Pedagogiczną Publicznego Przedszkola Nr 3 w Gogolinie w składzie: K. Figiela, G. Sapok, T. Nowakowska-Wójcik, H. Marsetz ale w przedsięwzięcie zaangażowana była cała społeczność przedszkola. Dzięki pomocy Rady Rodziców oraz wsparciu i zaangażowaniu Burmistrza Gogolina Joachima Wojtali książka w nakładzie 500 sztuk z początkiem 2010 roku dotarła do wszystkich placówek naszej gminy i ukazała się w księgarni.
Dzięki powstałej publikacji dzieci, ale i nie tylko one, będą miały możliwość poznać historię, przygody i wędrówki po naszej gminie pięknej Karolinki z Gogolina.
A oto kilka ilustracji z wydanej publikacji: