W ramach ćwiczenia Wojewódzkiego Zespołu Reagowania Kryzysowego, prowadzonego w dniach 11-12.10.2005 r. na terenie powiatu krapkowickiego z udziałem wójtów, burmistrzów, prezydentów miast z terenu Opolszczyzny oraz przedstawicieli służb i władz wojewódzkich z Wicewojewodą Opolskim Franciszkiem Stankalą, w dniu 11.10.2005 w Gogolinie prezentowane były możliwości i przygotowanie Gminnego Centrum Reagowania oraz Gminnego Zespołu Reagowania do działania w sytuacjach kryzysowych.
Po przywitaniu gości przez Burmistrza Gogolina Joachima Wojtalę, naczelnik GCR Tadeusz Byrski przedstawił strukturę organizacyjną, posiadane siły i środki do reagowania kryzysowego, planowany sposób działania w sytuacjach zagrożeń oraz sposób rozbudowy remizy OSP z jej przystosowaniem dla potrzeb GZR.
Jak stwierdził organizator ćwiczenia dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego Jan Burniak, Gmina Gogolin jako jedna z nielicznych na Opolszczyźnie, stworzyła odpowiednie warunki do funkcjonowania GZR.
W dalszej kolejności biorący udział w ćwiczeniu mogli zapoznać się z działaniem Gminnego Zespołu Reagowania, które prezentował szef zespołu - sekretarz Gminy Bogusław Leśkiewicz.
Goście byli pod wrażeniem tego, co zobaczyli. Duże zainteresowanie wzbudził utworzony na potrzeby reagowania kryzysowego system łączności radiowej i telefonicznej oraz procedury działań kryzysowych.
Biorący udział w ćwiczeniu mogli również zobaczyć rozwinięte, polowe stanowisko kierowania, prezentowane przez przedstawicieli WZK OUW, możliwości uruchamiania z tego stanowiska syren oraz przekazywania komunikatów przez urządzenia głośnomówiące.
Podsumowaniem pobytu ćwiczących w Gogolinie niech będzie wpis do kroniki, zaproszonego na ćwiczenie gen. prof Stanisława Kozieja, przedstawiciela Akademii Obrony Narodowej – eksperta ds. zagrożeń: „ Z wielką przyjemnością uczestniczę w szkoleniu kryzysowym na terenie Gminy Gogolin. Gratuluję doskonałej organizacji, przesympatycznej atmosfery. Podziwiam gospodarność władz i poczucie obywatelskiego obowiązku mieszkańców, życzę sukcesów. Dziękuję za gościnę”.