Gmina Gogolin

Gmina Gogolin

dobry pomysł na długie lata

  • Aktualności
    • O gminie ...
    • Wybory parlamentarne 2011
    • Życzenia
    • Przydatne linki
    • Informator Unijny
    • Archiwum 2012
    • Archiwum 2011
    • Archiwum 2010
    • Archiwum 2009
    • Archiwum 2008
    • Archiwum 2007
    • Archiwum 2006
    • Archiwum 2005
    • Archiwum 2004
  • Urząd Miejski
    • Urząd Miejski w Gogolinie
    • Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
    • Rada Miejska w Gogolinie
    • Rady Sołeckie i Rady Dzielnic
    • Młodzieżowa Rada Miejska
    • Dokumenty strategiczne
    • Podatki i budżet
    • Realizowane projekty
    • Kronika Samorządowa
    • Wybory - archiwum
    • Informacje inne
  • Dla mieszkańców
    • Straż Miejska
    • Gminny Ośrodek Zdrowia
    • Gminne Centrum Reagowania
    • Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
    • Ochotnicza Straż Pożarna
    • Dom Spokojnej Starości
    • Bezpłatny internet bezprzewodowy
    • Sanatorium w Kamieniu Śl.
    • Ośrodek Wsparcia i Terapii dla Niepełnosprawnych
    • Organizacje pozarządowe
    • Ośrodek Pomocy Społecznej
    • Ośrodek Pomocy Społecznej - aktualności
    • Ośrodek Pomocy Społecznej - prace społecznie użyteczne
    • Ośrodek Pomocy Społecznej - POKL
    • Ośrodek Pomocy Społecznej - archiwum
    • GCR: zagrożenia występujące w gminie
    • GCR: Podstawowe zasady zachowania się w sytuacjach kryzysowych
    • GCR: instrukcje postępowania w czasie zagrożeń
  • Dla turystów
    • CIT w Kamieniu Śląskim
    • Gmina Gogolin
    • Położenie
    • Geologia
    • Klimat
    • Flora i Fauna
    • Demografia
    • Hotele i noclegi
    • Gastronomia
    • Opieka medyczna
    • Banki i bankomaty
    • Rozkłady jazdy
    • Rozkład jazdy PKP ze stacji Gogolin
    • Rzklad jazdy PKS
    • Plan miasta Gogolin
    • 150 lat cmentarza żydowskiego w Gogolinie
    • Gogolin - DEUTSCH
    • pkp_kamien
    • PKS_kamien
  • Dla inwestorów
    • Nieruchomości
    • Tereny inwestycyjne
    • Investment
    • Investitionsgebiete
    • Tereny
    • GADI
    • Obrazy
  • Kultura
    • Informacje kulturalne
    • Statuetka Karolinki
    • Gminny Ośrodek Kultury
  • Oświata
    • Placówki
    • Gminna Biblioteka Publiczna
  • Sport
    • Sport w Gogolinie
    • Zespół Rekreacyjno Sportowy w Gogolinie
    • Hala sportowa im. B. i Z. Blautów
    • Boiska Orlik 2012
  • Nasza Gmina
    • Sołectwa w gminie
    • Parafie
    • Galeria zdjęć
    • Filmy
    • Konkursy

CZERWIEC : Absolutorium dla Burmistrza Gogolina

Po złożeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 r. i sprawozdania finansowego Burmistrz Gogolina otrzymał jednogłośnie absolutorium. Radni zgodnie zaakceptowali gospodarkę finansową gminy.

Zgodnie z Ustawą o finansach publicznych, podczas VIII Sesji Rady Miejskiej w Gogolinie (17.06.), burmistrz Joachim Wojtala przedstawił radnym do rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdanie budżetowe i finansowe. Przedstawiono również Uchwałę RIO na temat opinii o sprawozdaniu w wykonania budżetu gminy za 2010 r. Zarówno opinia RIO w tej sprawie, jak też stanowisko Komisji Rewizyjnej były pozytywne.

Burmistrz przedstawiając sprawozdanie podkreślił, że w drugiej połowie roku nastąpił przyrost dochodów o 8% tj. o kwotę 3 171 757,89 zł oraz przyrost przychodów o 32,3% tj. o kwotę 3 169 063,00 zł.

tabelka.jpeg W porównaniu z 2009 r. nastąpił wzrost wydatków na cele remontowe o kwotę 653 565,00 zł. Wydatki inwestycyjne z kolei wzrosły o 1 175 438,00 zł.

Rysunek3.jpeg Rysunek4.jpeg

Największe wydatki w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej gmina ponosi na rzecz oświaty (32%), pomocy społecznej (14%) oraz gospodarki komunalnej i ochrony środowiska (12%).

Rysunek.jpeg

Zobowiązania finansowe gminy wynoszą (na 31.12.) 6 450 000 zł. Zgodnie z Ustawą o finansach publicznych łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku budżetowego nie może przekroczyć 60% wykonanych dochodów ogółem, co w przypadku Gminy Gogolin stanowi 28 175 002, 00 zł.

Burmistrz Gogolina pozyskał w 2010 r. na konto środków specjalnych, na cele kulturalne i sportowe kwotę 41 633,32 zł. W całej kadencji 2006 - 2010 burmistrz pozyskał na ten cel 286,070 zł.

 

Burmistrz przedstawił również informację o stanie mienia publicznego. W wyniku sprzedaży i regulacji prawnych zasoby gminne uległy zmniejszeniu. Dochody z mienia komunalnego w 2010r. wyniosły 1 269 342 zł.(netto)

Lp.

Źródło dochodu

Wykonanie na 31.12.2010r.

1

Sprzedaż nieruchomości gminnych

1 189 220,04 zł

2

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych

16 450,51 zł

3

Dochody z tytułu trwałego zarządu

i użytkowania wieczystego

45 430,12 zł

4

Dochody z przekształcenia użytkowania wieczystego na własność

18 242,20 zł

 

RAZEM

1 269 342,87 zł

(wartość netto)

Dziękując za jednogłośne przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium z tytułu wykonania budżetu, burmistrz podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do jego realizacji. Szczególne podziękowania skierował do Skarbnika Gminy, kierownictwa Urzędu Miejskiego, radcy prawnego, kierownictwa jednostek samorządowych gminy, sołtysów i członków zarządów dzielnic oraz liderów Lokalnych Grup Działania. Zadeklarował również rzetelne i efektywne działanie oraz optymalne wykorzystanie środków budżetowych.

Dane kontaktowe:

Urząd Miejski w Gogolinie
ul. Krapkowicka 6, 47-320 Gogolin
tel.: +48 77 40 76 800
fax: +48 77 46 66 247
e-mail:
http://gogolin.pl

Godziny pracy:

poniedziałek: 7.30 - 16.30
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30

Statystyka wizyt:

Wizyt ogółem: 956251
W tym miesiącu: 11880
Wizyt dzisiaj: 10

Ważne linki:

  • Mapa strony
  • Biuletyn Informacji Publicznej
  • Polityka prywatności
Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe

Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.

Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .

...

...

    ...