4 grudnia 2007 r. ogłoszono wyniki badań umiejętności uczniów prowadzonych w ramach Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA). W kilkudziesięciu krajach świata (2006 r.- 56 krajów) bada się piętnastolatków pod kątem posiadanej wiedzy i umiejętności jej praktycznego zastosowania. Badania PISA jednoznacznie wykazują, że polscy uczniowie są słabo przygotowani w zakresie przedmiotów ścisłych. Jest to zjawisko niepokojące, gdyż w najbliższych latach będzie wprowadzona obowiązkowa matura z matematyki, a na rynku pracy istnieje przecież wielkie zapotrzebowanie na pracowników z wykształceniem technicznym.
Liceum Ogólnokształcące w Gogolinie od kilku lat podejmuje starania, aby wyrównać szanse edukacyjne uczniów oraz wzbudzić zainteresowania naukami przyrodniczo- matematycznymi. Trzy entuzjastki nowoczesnej dydaktyki, a jednocześnie nauczycielki przedmiotów ścisłych - dyrektor B. Wlazło, D. Bacławska i J. Mierzwa – przygotowały projekt Nasze przyrodnicze fascynacje, poruszający zagadnienia z zakresu biologii, fizyki i chemii. Na adres Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży, organizatora konkursu Równać Szanse 2007, nadeszły 1724 projekty. Wybrano 127, w tym projekt gogolińskiego LO. Na początku grudnia, P. Weisser, reprezentujący Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju LO w Gogolinie i J Mierzwa, podpisali w Warszawie umowy dotacyjne na mocy których zostanie przekazana kwota 6500 zł na realizację projektu.
Nasze przyrodnicze fascynacje to zespół działań, które mają poszerzyć horyzonty intelektualne uczniów, a także pogłębić ich zainteresowania. W projekcie przewidziano trzy wyjazdy edukacyjne: do Ogrodu Botanicznego w Wrocławiu (badanie zasobów botanicznych ogrodu i zwiedzanie ekspozycji Panorama natury), wyjazd do Krasiejowa (stanowiska paleontologiczne - triasowe gady i płazy) oraz badanie wpływu przemysłu na środowisko w kopalniach kamienia wapiennego Górażdże Cement SA. Jeden z celów określonych w projekcie to współpraca z Uniwersytetem Opolskim; uczniowie będą mieli możliwość obserwacji i wykonania eksperymentów z dziedziny fizyki i chemii. Środki przeznaczone są również na zakup materiałów i odczynników chemicznych, aby prowadzić badania w pracowniach szkolnych.
Bardzo budujący jest fakt, że w gogolińskim LO inwestuje się w ucznia, stwarzając możliwości indywidualnego rozwoju. Wielkim skarbem są nauczyciele, którzy nie boją się wyzwań i włączają się w ogólnopolskie i europejskie projekty, aby przygotować uczniów do myślenia kategoriami nowoczesnego świata. Mamy również nadzieje, że uczniowie biorący udział w omawianym projekcie, będą niedługo studentami medycyny, biotechnologii lub inżynierii materiałowej.